שמשיות בטוחות עבור קשישים

שמשיות בטוחות עבור קשישים

קשישים זקוקים לעיתים לתמיכה בעת תפעול של מוצרים, מכשירי חשמל, רהיטים ועוד. בין אם מדובר על הסביבה הביתית והמוכרת או אל הסתגלות לחיים במוסדות דיור מוגן, התמיכה מונעת מהקשיש סכנות בלתי צפויות. דוגמא מצוינת לכך ניתן לראות בהתנהלות של קשישים מול שמשיות ופתרונות הצללה אחרים.

יש מספר תכונות המדגישות את ההבדל בין סוככים לבין מוצרים אחרים לריהוט ועיצוב הבית:

א. עמידות – המטרה של השמשיות היא לשמור על יעילותן לאורך זמן רב ככל האפשר. על מנת להשיג זאת צריכות השמשיות להיות עשויות מחומרי גלם איכותיים. מצד שני, העמידות של השמשיות נמדדת לעיתים במשקל גבוה ושילוב של מתכות.

ב. מיקום – שמשיות נמצאות במרפסת או בחצר וחשופות לפגעי מזג האוויר. בחלק מהזמן אי אפשר לדעת מתי תגיע מכת רוח אשר תעיף את השמשיה, תפיל אותה ותגרום לנזקים. יש לבדוק האם השמשיה המשווקת עמידה לרוחות חזקות עד 70 קמ"ש, ומתאימה למזג האוויר בישראל.

ג. שימוש – קשישים משתמשים בשמשיות לעיתים קרובות. בני גיל הזהב, אשר נמצאים בבית עם חצר מבלים חלק גדול מהיום בחוץ, לעומת קשישים החיים בדיור מוגן, אשר עבורם השמשיה היא הזדמנות מצוינת להתאוורר ולתפוס קצת שימושים.

כל התכונות הללו עוזרות להבין את החשיבות של שמשיות בטוחות עבור קשישים סיעודיים  . לא כל שמשיה יכולה להיות עמידה מספיק לתפעול של קשיש, בעיקר כאשר מדובר על שמשיות הממוקמות במרפסת גבוהה, בחצר גדולה וכדומה. מעבר לכך, שביעות הרצון של הקשיש מהשמשיה תלויה במידה רבה ביכולת התפעול והשימוש בה. שמשיה אשר לא נפתחת בקלות, נסגרת ללא הרתעה או פשוט לא מסבה צל אינה יכולה לבצע את תפקידה כראוי.

כיצד בודקים האם השמשיה בטוחה עבור הקשיש?

שמשיות בטוחות עבור קשישים נמדדות על פי תווי תקן מחמירים. יש צורך בפיקוח אחר תהליך הייצור של השמשיה, בבדיקה של תכונותיה השונות ובהתאמה בין חומרי הגלם ממנו היא עשויה לבין צרכי הלקוח. רוב הלקוחות אינם מודעים להבדלים בין שמשיות, ולכן לא מקדישים מחשבה לנושא. מנגד, נותני שירותים המכירים את החשיבות של השמשיה מקפידים על ייצור בטוח וכך משפרים את השירות הניתן לקשישים.

קשישים לא צריכים להתפשר על הבטיחות של השמשיות או על האופן בו הם משתמשים בה. שמשיה צריכה לעמוד לרשות הקשיש בדיוק כמו שהיא משמשת צעירים, משפחות, בעלי עסקים ועוד. השמשיות הבטוחות מוצעות כיום בשני סוגים עיקריים, ולכן כדאי לברר לגביהם:

  • שמשיות רגל צד עם נקודות עיגון המותאמות לשטח הצל
  • שמשיות מיוחדות בצורות מגוונות

אפשר להתקין את השמשיה בכל מקום, ולכן היא זוכה להצלחה בקרב קהלי יעד שונים. הקפדה על רכישה של מוצרים מעולים, בדיקת תווי התקן ובירור לגבי תקופת האחריות יכולים להבטיח שמשיה יעילה אשר תשרת את הקשיש לאורך שנים.

שמשיות בטוחות עבור קשישים