עבודה בבטחה במקומות גבוהים

עבודה בבטחה במקומות גבוהים

עבודה בבטחה במקומות גבוהים הינה קריטית הן לעובד והן לכל המעורבים.

 

לפני ביצוע כל עבודה בגובה , יש לבצע הערכת בטיחות מלאה בהתאם לחוק המקומי, אך יש גם שלושה שיקולים עיקריים המעורבים בבחירת הציוד:

בחירת הציוד הנכון

בכל מקום עבודה יכולים להיות עמודי תמך, מדרגות או פלטפורמות, אך במקרים רבים נדרשת גישה זמנית וחשוב לבחור את הציוד הנכון. חברת יעדים מציגה מגוון רחב של מדרגות, סולמות ופלטפורמות, אך חיוני לבצע הערכת הסיכון לפני כל שימוש בכדי להבטיח את בטיחות המפעיל:

  1. מדרגות- אלה קומפקטיים ובאופן כללי גובהם כ- 1 מ', כך שהם אידיאליים לשימוש בגובה נמוכה והם שימושיים לעבודות הרכבה נמוכות,
  2. סולמות- אידיאלים לעבודות קצרות, הסיכון הוא ברמה נמוכה והם משמשים כאמצעי לגישה לתחנות עבודה או לדוגמא להחלפת מנורות,
  3. פלטפורמות ופיגומים- משמשים במקומות בהם נדרשת עבודה ארוכה יותר, או שימוש בחומרים או כלי עבודה כבדים.

 

 

 ציוד בולם נפילה

נפילות מגובה הן הגורם העיקרי למקרי מוות או תאונות במקום העבודה, ולכן צריך להצטייד בציוד הגנה מפני נפילות בכל פעם שיש צורך בעבודה בגובה. אבל מה בעצם מוגדר כעבודה בגובה?

ההגדרה יכולה להשתנות בהתאם למדינה, אך חשוב גם לציין כי המעסיקים עדיין יהיו מחויבים בחוקי מדינת הפעילות שלהם, גם כאשר הם עובדים במדינה אחרת.

דוגמאות לציוד בולם נפילות

  1. ערכת עצירת נפילות
  2. ערכה מתקדמת לעבודה בגובה
  3. קרבינר
  4. חבל קצר
  5. מגביל נפילות
  6. רתמה ואפודים

 

כלים לעבודה בגובה – קשירת כלים

 

בכל שנה כלים שנופלים גורמים לאלפי תאונות עם השלכות המשפיעות הן על הבטיחות בכוח העבודה והן על הפרודוקטיביות (איבד זמן החזרת הכלים או אפילו אובדן). פתרונות המותאמים במיוחד לעבודה במקומות גבוהים מבטלים סיכונים, מונעים בזבוז זמן ומשפרים את הפרודוקטיביות.