חיפוש עבודה- איך עושים את זה נכון?

חיפוש עבודה- איך עושים את זה נכון?

לעיתים קרובות אנשים מחפשים עבודה לאורך זמן רב ולא מבינים למה לא מצליחים בחיפושים למרות שאחרים מוצאים עבודה תוך פרק זמן קצר. ישנם מספר טעויות עיקריות שעלולים לעקב אתכם בחיפוש עבודה:

  • כתיבה מסורבלת של קורות חיים- יש להבין שבממוצע מקדישים לכל קורות חיים 2-3 דקות ואם מהמבט הראשון לא הצלחת "לתפוס את הבמה" כנראה שהקורות חיים שלך עפים לפח. קורות חיים  מוצלחים אמורים לענות על שאלה "למה דווקא אתה?". זהו הדבר היחידי שמעניין את המגייס בקורות חיים שלך ולכן תשאיר בצד את הסיפורים על התחביבים, דרישות מיוחדות שלך כלפי מקום עבודה וכל דבר שדורש מהמגייס להתעמק ולהבין את הסיפור שלך. כלומר המפתח לקורות חיים מוצלחים שיעזרו בתהליך חיפוש עבודה זה להיות "קצר ולעניין".
  • מכתב מקדים לקורות חיים- למרות שרבים מדלגים על הפרט הזה זהו הגורם המרכזי שקובע אם הקובץ של הקורות חיים שלך בכלל יפתח. גם כאן עדיף לקצר ולמקד את המגייס ביתרונות שלך בלבד. דבר נוסף זה לתת נימה אישית למכתב מקדים, למשל לציין שם של החברה אליו אתם שולחים קורות חיים או להציג את המיומנויות שלך שיכולות להיות שימושיות דווקא לחברה הזאת.
  • לעיתים קרובות אנחנו נוטים להתייחס לדרישות של התפקיד כאל המלצות ולמרות שאין לנו ניסיון נדרש או תואר רלוונטי לתפקיד אנחנו בכל זאת שולחים קורות חיים ומאוכזבים שאין מענה. כמובן שישנם מקרים בהם אנשים שאינם עונים לדרישות של המעסיק מתקבלים לעבודה, אך יש לקחת בחשבון שזה מקרים יוצאי דופן וברגע שאתם שולחים קורות חיים למקום עבודה שאתם אינם עונים לדרישות ב100% הסיכוי שיחזרו אליכם הוא נמוך מאוד.

אז מה כן עושים על מנת שחיפוש עבודה יביא לתוצאות מספקות?

  • להתמקד בתפקיד אחד שבו הייתם רוצים לעסוק.
  • לדעת בוודאות איזה תועלת אתה יכול להביא למקום שאליו הוזמנת לראיון עבודה ולדעת למנות את היתרונות הבולטים שלך.
  • לעריך את עצמך נכון. כלומר לא להפגין בטחון עצמי מופרז ולדרוש משכורת גבוהה מדי , אך גם לא להנמיך את ההישגים שלך. צניעות יתר כאן יכולה רק להפריע.