המרכז הישראלי למיגון

המרכז הישראלי למיגון

יצאתם לטיול ונתקעתם מחוץ לדלת? הנה כמה טיפים לבחירת מנעולן

בחירת מנעולן יכולה לסייע לכם בשעת חירום ולעזור במקרים שבהם תתקעו מחוץ לדלת. אם רק עכשיו חזרתם מחופשה או טיול ואתם לא מוצאים את צרור המפתחות, כדאי שתביאו בחשבון את הטיפים הבאים:

א. התקשרו למנעולן באזור שלכם – תמיד כדאי להעדיף הזמנת אנשי מקצוע שמספקים שירות באזור שלכם בלבד. כך תבטיחו זמינות מסביב לשעון של אותו איש מקצוע ותוכלו ליצור איתו קשר גם במקרה של תקלות חוזרות.

ב. קבלו המלצות אובייקטיביות – אל תמהרו להזמין את הפורץ הראשון שמצאתם באינטרנט. קבלו המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה והשתמשו בכל המלצה אובייקטיבית בתור אינדיקציה לרמת המקצועיות של הפורץ. כך תוכלו לחסוך הרבה עוגמת נפש ולוודא הזמנה של אדם אמין ומיומן.

ג. בררו על הסמכה, אישורים ותקנות – בחרו מנעולן שמוכן להציג בפניכם תעודת הסמכה ממוסד לימודים מוכר ואישור מטעם משטרת ישראל. תעודות אלו מספקות מידע מלא על הפורץ ועל הניסיון שלו. גם אם הרגע חזרתם מהטיול ואתם ממש רוצים להיכנס הביתה, השקיעו עוד כמה דקות בהשוואה בין פורצי מעולים ואל תתפתו להחלטה אינטואיטיבית.

סוגים שונים של שירותי פריצה

זכרו שלא כל פורץ מנעולים יכול לעזור לכם להיכנס לבית או למשרד. גם אם חזרתם מהטיול וגיליתם שאין לכם צרור מפתחות בתיק, סביר להניח שתצטרכו להמתין לפורץ עם הסמכה מתאימה. יש היום סוגים שונים של שירותי פריצה וההבדלים ביניהם גדולים מכפי שנהוג לחשוב. כך לדוגמא, איש מקצוע שמספק שירותי דרך לרכבים לא תמיד יודע להתקין מערכות כריזה, ומי שפורץ דלתות של דירות פרטיות בדרך כלל לא פורץ רכבים.

הטיפ הכי חשוב בהקשר הזה הוא לנצל את שיחת הטלפון הראשונה עם המנעולן כדי לשאול אותו באיזה תחום הוא מתמחה. רק אחרי שתשמעו את הפורץ מספר על ההתמחות, ספרו לו מה הבעיה שבגינה אתם רוצים להזמין אותו. כך תמנעו מצב שבו הפורץ מגיע אליכם ללא ניסיון מתאים. בנוסף, תנו אמון רק בפורץ שמבקש מכם להוכיח שאתם הבעלים של הדירה.