הדברה ביולוגית עכבישים

הדברה ביולוגית עכבישים

בני האדם הם ללא ספק היצורים הכי חכמים שיש על כדור הארץ והדברה ביולוגית מוכיחה זאת שוב. במשך השנים למדנו כיצד ניתן להשתמש באורגניזמים מסוימים בצורה מבוקרת כדי שימגרו אורגניזמים אחרים וכך אנו יכולים לעשות גם עם העכבישים וגם כנגדם. זה הזמן ללמוד על ההדברה הביולוגית ולהבין כיצד היא בדיוק מתבצעת.

מהי הדברה ביולוגית?

הדברה ביולוגית היא למעשה שימוש בחיות מסוימות שידבירו באופן טבעי לפי תהליכי הטבע מזיק אחר. מסביב לעולם משתמשים רבות בשיטות אלו, בעיקר בחקלאות, אך גם בפארקים עירוניים ובגינות גדולות שיטות אלו נפוצות. ניתן להשתמש במגוון רחב של חיות נגד מגוון אחר גם במים וגם ביבשה, גם ביערות וגם בשדות, והעכבישים מככבים בראש הרשימה. בשביל הדברה ביולוגית עכבישים יכולים לשמש כאמצעי נהדר למיגור חרקים אחרים כי הם פשוט תופסים אותם עם הקורים שלהם ואוכלים אותם, אך לעתים יש צורך להשתמש בהדברה ביולוגית נגד עכבישים.

הדברה ביולוגית נגד עכבישים

  • העכבישים נמצאים אצלכם בבית או בגינה בעיקר כדי לחפש מזון. אין להם מה לחפש שם ולמרות שהם מחפשים גם מקום מסתור מתנאי מזג האוויר שיש בחוץ, בדרך כלל כנגד החום, הם בעיקר מחפשים מקום לטוות את הקורים שלהם וכך למעשה לתפוס את הארוחה הבאה שלהם. זו הסיבה שבדרך כלל הם ממקמים את הקורים שלהם במקומות גבוהים. מה שצריך לעשות הוא למצוא בעל חיים שמנו הם יפחדו, והחתול הוא אחד כזה.
  • החתול אוהב להרוג את החרקים למשחק ולא תמיד הוא אוכל אותם, ועדיף כך כיוון שהמצב הזה לא ממש לבבי. החתול יכול להיות גם בתוך הבית וגם בגינה וכך למעשה אתם מרוויחים שומר נייד שתמיד יראה עכביש ומיד ינסה להרוג אותו. החתול יכול להרוג עכבישים גדולים וקטנים והוא אחת השיטות הכי טובות שיש.

אלו עוד שיטות יש להדברת עכבישים?

לא רק עם הדברה ביולוגית עכבישים לא יטרידו אתכם ויש מספר שיטות אחרות שגם יכולות להיות מועילות יותר. למשל, ריסוס העכבישים בחומר קטילה ייעודי יכול להיות מועיל ומהיר יותר וגם שימוש בהדברה ירוקה באמצעות חומרים אורגניים כמו סודה לשתייה ושמן מנטה יכולים לעור להרחיק אותם.