ברוך הבא לשם!

איך לחדש דק ישן ב7 צעדים פשוטים

0Shares
דק

שלב 1: השתמשו במשאבה ידנית או מרסס תרמיל כדי לפזר את מסיר החומרים על הדק.

אם אין שאריות של חומרי ציפוי ואיטום על הדק, ניתן להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לדק ומברשת זיפים, אך מכיוון שכדאי להבהיר את הדק אני ממליץ בכל זאת להשתמש במסיר חומרים.

מרסס תרמיל הוא אפשרות מצויינת, אם כי אולי קצת איטי מכיוון שהוא לא מוציא הרבה חומר בבת אחת – אבל הוא הצליח לאחסן שאריות של מסיר עד לעבודה הבאה שלי. אני לא חושב שיכולתי לאחסן אותן ככה חודשים ארוכים, אבל זה כנראה בסדר לשבוע, ואחרי זה הייתי פשוט מוזג את שאריות המסיר חזרה למיכל המקורי שלהן.

שלב 2: שטפו את המסיר עם מים בלחץ גבוה

שכרו מכונת שטיפה בלחץ מים גבוה.  השתמש בקנה התזה שטוח.  בהתחלה תרגלו רחוק מדק העץ, ולאחר שאתם בטוחים שיש לכם שליטה בזרם המים התקרבו לדק בהדרגה והתחילו מהצד. טכניקה טובה זה חשוב.  הזרם צריך לפגוע בעץ חזק מספיק כדי לשטוף את כל מסיר החומרים והשמן הישנים, אך לא חזק כל כך שהוא יפגע בעץ.

שלב 3: שימו מבהיר עץ

החומר הקאוסטי שבמסיר הורס את הליגנין (עצן) שבעץ, תוך שהוא מרים את התאית ומכהה את גוון העץ, מה שנגרם גם מזמן, טאנין, לחות וכיוצ"ב. את המבהיר אפשר לפזר על הדק בעזרת מרסס בעודו עדיין רטוב לאחר השטיפה.

שלב 4: תנו לדק להתייבש לגמרי

זה עלול לקחת מספר ימים אך ייבוש מלא מקל על השלב הבא.

שלב 5: שייפו את הדק

לאחר השטיפה והייבוש העץ מחוספס מכיוון שסיבי התאית מזדקרים איפה שהליגנין הוסר מהם או איפה שהם הוזזו פיזית על ידי התרסיס. השתמשו במכונת ליטוש דיסק, כמו אלה המשמשות לבניית דקים .

שלב 6: הסירו את הנסורת

חשוב להעיף או לטאטא את כל הנסורת מהדק כדי שלא תפריע לשלב הבא.

שלב 7: שמנו את הדק

נשמע שממש כמוני אתם רוצים ליהנות מיופיו של העץ, לכן אני ממליץ על חומר מבוסס שמן שקוף למחצה

0Shares
איך לחדש דק ישן ב7 צעדים פשוטים - הבלוג של דני סיימון