מי צריך לקחת ספירולינה ובאיזו תדירות

מי צריך לקחת ספירולינה ובאיזו תדירות

ספירולינה היא אצה קטנה ומאוד חזקה שיכולה לספק מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. היתרונות האלה הם בדיוק אותו דבר בין אם אותה טרייה, כאבקה או בצורת טבליות. רק זכרו שכאשר אתם בוחרים ספירולינה, הכי טוב ללכת על אורגני. זה מפני שספירולינה לא אורגנית יכולה לכלול תרכובות חנקתיות.

אני צריך גם להזהיר אתכם למרות שזה אחד ממזונות העל הטובים ביותר, משהו שנותן לגוף שלכם את החומרים התזונתיים שהוא צריך, ספירולינה בהחלט לא ידועה בשל הטעם הנעים שלה. אבל אל תדאגו, לכל בעיה יש פתרון ואם תעקבו אחרי הטיפים שלי לאופן שבו תרוויחו הכי טוב מהאצה הקטנה והירוקה הזאת.

3 שלבים פשוטים לקחת ספירולינה

שלב 1 – יש לקחת מנה של 300 מ"ג ספירולינה בכל יום, עדיפות לבוקר ביחד עם ארוחת הבוקר.
רופא יכול לקבוע לכם בדיוק מה המינון שהוא הכי מתאים לכם, אבל 300 מ"ג הוא מינון סטנדרטי שיספק לכם את כל היתרונות הבריאותיים.

שלב 2 – תוסיפו מנה של אבקת ספירולינה לשייקים, מיצים ויוגורט שלכם. זה יסייע להסתיר מעט את הטעם המר.

שלב 3 – קחו את הספירולינה לפחות שעה לפני שתיית אלכוהול, קפה או משקאות קלים. קשה ככל שיהיה, המשקאות הללו שיכולים לשרוד אפילו ב 70 מעלות יכולים להרוס את החומרים המזינים והאנזימים.

אתם יכולים להשתמש גם בספירולינה אם אתם:

בהריון – ספירולינה היא בחירה בטוחה לאימהות זהירות והתוכן התזונתי המעולה יכול להיות אידיאלי בתקופות של פוריות והיריון. אכן, בנוסף להיותה מקור מצוין לויטמינים ומינרלים, הספירולנה גם מקור עשיר של חלבון קל לעיכול ואומגה 3, חומצת שומן חיונית שמסייעת בבניית המוח ומערכת העצבים של העובר. כאשר לוקחים ספירולינה במהלך ההיריון, מתחילים במינון נמוך. רבע כפית זה בסדר ולאחר מכן להגדיל לאט את המינון עד למקסימום של 2 כפיות.

ספורטאים – אתם נהנים מהצד הפעיל בחיים וזקוקים לכושר גופני נוסף , ביצועים טובים יותר, סיבולת והתאוששות מהירה? אז סיפירולינה זה בדיוק הדבר שמתאים לכם! ספירולינה משמשת את רוב הספורטאים כתוסף להאצת הביצועים שלכם ושיפור רמת הסיבולת. הספירולינה גם מגנה על ספורטאים במהלך הפעילות הגופנית בכך שהיא תומכת במערכת החיסונית שלהם. ספירולינה מגבירה את חילוף החומרים בגוף שעוזר לגוף לשרוף שומן מהר יותר. התהליך הזה מפחית את התלות של הגוף בפחמימות בשביל אנרגיה, דבר המסייע לשחרור אנרגיה במהלך הפעילות הגופנית וכמן כן שמירה מתמשכת על רמות האנרגיה לאחר הפעילות הגופנית.

הצטברות של רעלים בשרירים היא הגורם העיקרי לעייפות של השרירים במהלך אימון, אבל בספירולינה יש רמה גבוהה של נוגדי חמצון אשר מונעים הצטברות של רדיקלים רעילים בשרירים שלכם במהלך פעילות גופנית או אימון. תלוי בלוח הזמנים של הפעילות הגופנית שלכם, אתם יכולים לקחת עד כ 30 גרמים ליום ביחד עם מים. במקרה של מאמץ קיצוני, קחו 6-9 טבילות ליום בנוסף, מה שאומר שאתם יכולים לקחת עד כ 30 טבליות ליום. ספירולינה היא קלה לעיכול ולכן אתם יכולים לקחת את הטבליות לפני ובמהלך תחרות. מספר טבליות לאחר תחרות יבטיחו התאוששות מהירה יותר.

בניית ארוחות עם ספירולינה

בניית ארוחות עם מזון העל ספירולינה יכולה להיות חוויה מאוד טעימה! התוספת של הספירולינה ליצירות הקולינריות שלכם, אפילו אם זה רק קמצוץ על הסלטים יוסף התלהבות והתרגשות. נסו את זה, מלבד כל היתרונות הבריאותיים גם פשוט להשתמש בה וזה מאוד צבעוני.

שייקים של ספירולינה

שייקים הם קלים להכנה ודורשים הרבה פחות זמן לצרוך אותם מאשר בישול פיזי או הכנת ארוחה עם ספירולינה. נסו שייק אחד בארוחת הבוקר או לפני אימון. אני ממליץ על שייק אי הבננה עם ספירולינה!

שייק אי הבננה עם ספירולינה

מרכיבים:

11/2 בננות קפואות

3/4 כוס אבטיח קפוא (ניתן להשתמש גם באננס)

1/2 כוס שקד לא חלב / חלב אורז

1/2 כפית ספירולינה

שיטה:

לערבב עד שזה חלק

בשביל ספין טרופי, תתיזו מעט חלב קוקוס או תפזרו קמצוץ של קוקוס מיובש.

מיץ ספירולינה

אתם כנראה רוצים להתחיל עם כפית של אבקת ספירולינה המעורבבת עם מיץ פירות בתוך הבלנדר, אבל כדי ליצור מיץ ספירולינה אורגני משלכם שישפר את הטעם, הרעננות והוא הרבה יותר מזין.

 

 

 

 

 

מיץ ספירולינה ירוק

מרכיבים:

1 מלפפון טרי וקצוץ

2 תפוחים ירוקים פרוסים בגודל בינוני

1 לימון קטן

1 כפית אבקת ספירולינה

שיטה:

הוסיפו את המלפפון הקצוץ והמלפפונים לבלנדר

תסחטו את מיץ הלימון מעליהם.

תערבבו עד שהיו נוזליים ורק אז תוסיפו את הספירולינה

תערבבו עד שיהיו מעורבבים לחלוטין

סלטי ספירולינה

ספירולינה לא חייבת לשמש במיצים ושייקים בלבד, אלא גם בתוך סלטים טריים. קמצוץ של ספירולינה מעל הסלט הטרי שלכם ישפר את רמה החומרים המזינים וישאיר אתכם מלאים באנרגיה.

סלט ירוק של ספירולינה

מרכיבים:

2 כפות של ירקות טריים מעורבים

1 כוס של אלפלפה

1/2 כוס של בזיליקום טרי

1/2 כוס של מנטה טרייה

1/2 אבוקדו ירוק קצוץ

1 כוס של עגבניות קצוצות

1/4 כוס של שקדים לא קלויים

2 כפיות של אבקת ספירולינה

 

 

שיטה:

תשברו את הירקות המעורבים עם הידיים שלכם לתוך קערה.

תוסיפו את אלפלפה הטרייה, האבוקדו והעגבניות הקצוצות ואת השקדים הלא קלויים.

תקצצו את המנטה הטרייה ותוסיפו עליה בזיליקום ותכניסו לתוך הקערה.

תפזרו קמצוץ של ספירולינה מעל הסלט ותערבבו אותו עם כפית של שמן זית.

קינוח ספירולינה

על ידי בחירת קינוחים המבוססים על מזונות על, אתם לעולם לא תצטרכו להקריב את הטעם בשביל בריאות. ניתן ליהנות מספירולינה גם בקינוחים טעימים! אתם כעת יכולים ליהנות מקינוח נקי מאשמה המלא בכל החומרים המזינים שהגוף זקוק להם.

ספירולינה מתוקה עם כדורי שומשום

מרכיבים:

1 כוס של שקדים לא קלויים

125 מ"ג של שקדים אורגניים

1/2 כוס טחינה

1/2 כוס קמח שקדים

1/4 שומשום

1 טבלייה של אבקת ספירולינה

שיטה:

תעמידו בשורה את מגש האפייה עם נייר האפייה.

תקצצו את השקדים.

הוסיפו את כל המרכיבים לתוך קערה ותערבבו עד שתהיה תערובת חלקה.

תוסיפו קמח שקדים אם התערובת רטובה מידי. תגלגלו חופן מהתערובת לתוך כדורים.

לאחר שיצרתם את הכדורים, תגלגלו אותם בתוך שכבה של כדורי שומשום.

תמקמו את הכדורים על המגרש ותקררו אותם במשך שעה.

הכדורים הללו יישארו טריים במשך שבועות בתוך המקרר.

ספירולינה