טיפים ודגשים לנושא של פיתוח הדרכה בצהל

טיפים ודגשים לנושא של פיתוח הדרכה בצהל

צה"ל הוא צבא העם. החיילים שמתגייסים לצבא מגיעים מרקעים שונים ויש להם יכולות שונות. באופן טבעי כיתות הלימוד וההכשרה בצבא הם מגוונות ולכל התלמידים בהם יש ידע קודם בעל רמה משתנה ויכולות למידה שונות. בשביל שהצבא יוכל להכשיר את כלל החיילים במסלולים השונים בו כך שבמסלול מסוים כל החיילים יהיו באותה רמת ידע והכשרה הוא חייב להשקיע בתחום ההדרכה בו. פיתוח הדרכה בצהל יכול להיות קרש המקפצה של חיילים רבים אל עבר ידע ומיומנויות עמוקים יותר. באמצעות הדרכה עם תוכנות או לומדות ייעודיות למטרות הצבא והיחידות השונות בו תהליכי ההדרכה בצה"ל יכולים להיות טובים יותר.

פיתוח הדרכה בצהל – על היתרונות של פיתוח לומדות מותאמות אישית

פיתוח הדרכה בצהל כולל בין השאר גם פיתוח של לומדות מותאמות אישית לקבוצת חיילים מסוימת בעלת מאפיינים דומים או ליחידות שונות בצבא כמו חיל התקשורת, חיל החינוך, חיל המודיעין או חיל הים. ההתאמה האישית של כל הדרכה ושל כל לומדה בה עושים שימוש בתהליכי ההכשרה של החיילים חשובה במיוחד והיא יכולה לאפשר לחיילים ללמוד תוך זמן קצר יותר באופן משמעותי את הידע אליו הם נדרשים מתוקף תפקידים. חשוב להדגיש שתפקידים בעלי דרגת מורכבות שונה ידרשו הדרכה מורכבת בהתאם לאותה הרמה.

פיתוח הדרכה בצהל – למה חשוב לשים לב בעת פיתוח הדרכה?

בעת פיתוח של כל הדרכה ובכלל זה גם בעת פיתוח הדרכה בצהל חשוב לשים לב לכך שההדרכה תהיה עם מסרים ברורים ומדויקים. עדיף לפתח תכניות הדרכה או לומדות הכשרה עם מסרים קצרים. הוראות קצרות או מסרים קצרים נקלטים טוב יותר וגם קל יותר להפנים אותם מהר. ככל שדף המסרים בכל הכשרה או הדרכה הוא קצר יותר כך גם החומר המעובר בה הוא יותר מדויק לאין שיעור ולחיילים יכול להיות קל יותר להבין מה מצופה מהם ואיזה ידע הם צריכים לדעת. השליטה בחומר יכולה להיות הרבה יותר מהירה כאשר הלימודים נעשים באמצעות חומרי שקולעים למטרה באופן ממוקד וקצר ככל הניתן.

פיתוח הדרכה בצהל