(123)456 7890 [email protected]

הדברת נמלים אקולוגית

הדברת נמלים אקולוגית

המטרה של הדברת נמלים אקולוגית היא להימנע משימוש בחומרים כימיים. בניגוד להדברה רגילה שבה מרחיקים ומחסלים חרקים, מעופפים ומכרסמים באמצעות חומרים כימיים שעלולים להזיק לאיכות הסביבה, בהדברה אקולוגית מנצלים את היתרונות של שיטות אלטרנטיבות. כתוצאה מכך, הדברה מן הסוג הזה מונעת הפרה של האיזון האקולוגי ולכן היא חשובה לכדור הארץ ולמערכת בעלי החיים כולה.

מנגד, רוב האנשים לא מכירים את היתרונות של הדברת נמלים אקולוגית ואת מה שמאפיין אותה. בגלל זה כדאי להצביע על כמה תכונות מרכזיות שיש בהדברה אקולוגית ואין בהדברה כימית:

א. פתרון של הבעיה ולא של הסימפטומים – בהדברה כימית מנסים לחסל את החרקים והנמלים באמצעות חומרים שאמורים להרוג אותם. מצד שני, ברוב הפעולות של הדברה כימית לא מגיעים עד לקן ולא מנסים להרחיק את המלכה. כך נפגעת היעילות של הדברה כימית והיא עלולה לגרום יותר נזק מתועלת. בהדברה אקולוגית לעומת זאת פותרים את הבעיה מהשורש ולא מסתפקים רק בטיפול בסימפטומים שעל פני השטח.

ב. שימוש בחומרים אקולוגיים – השימוש בחומרים אקולוגיים מוכיח את עצמו בהדברה והרחקת מזיקים. החומרים נבחרים בקפידה לפי התאמה לסוג הנמלים והם מיועדים גם לבתים שבהם חיים ילדים ותינוקות.

ג. עמידה בתווי תקן של איכות הסביבה – משרד הבריאות וארגוני איכות הסביבה נותנים אישור לשימוש בחלק מהחומרים האורגניים המשמשים להדברת נמלים. חומרי ההדברה נבחרים על ידי אנשי מקצוע והם עומדים בתווי תקן מחמירים במיוחד.

איך מבצעים הדברת נמלים אקולוגית?

הדברה אקולוגית מחייבת הזמנת אנשי מקצוע שמכירים את הענף והתחום. יש לבדוק מה מידת הניסיון של המדביר, לוודא שהוא בקיא בהבדלים בין סוגי נמלים וחומרי הדברה ובמידת הצורך לערב כמה מדבירים שונים עם המלצות אמינות מטעם חברים ומשפחה.

בנוסף, רצוי להקפיד על תחזוקה נכונה לאחר ההדברה. תחזוקה כזו כוללת איטום מלא של פתחים וסדקים ומניעת אפשרות לחזרת נמלים לתוך הבית או החצר. כמו כן, אנשי מקצוע יכולים להמליץ ללקוח כיצד לאטום את הבית מפני נמלים ומה לעשות על מנת למנוע את עוגמת הנפש בעתיד.